DVA NISKOBUDŽETNA KINO HITA IZ DANSKE I BUGARSKE

DVA NISKOBUDŽETNA KINO HITA IZ DANSKE I BUGARSKE

17. rujan, 2017.
Print Friendly, PDF & Email

 

 

Satiričnu dramu Slava, koja je nagrađena na Locarno film festivalu, potpisuje bugarski redateljski tandem Kristina Grozeva i Petar Valchanov, koji su međunarodnu pažnju privukli svojim nagrađivanim dugometražnim debijem Lekcija (Lesson) iz 2014., koji je bio prikazan na Toronto film festivalu i San Sebastianu te nominiran za nagradu LUX Europskog parlamenta. Dokumentarni realizam-naturalizam koji je istodobno i fluidan i zagasit te gusta drama s inteligentnim crescendom intenziteta

Napisala: Iva Cikojević
Jedna se prostire na Zapadu, druga se vuče prema Istoku. U jednoj i drugoj izlazi sunce, ali svaka ima i svoj mrak. U Zemlji tame to je kriminalno podzemlje Kopenhagena, a u Slavi korupcijski lanac moćnih tvrtki. Cilj opravdava sredstva, naravno, a do njih i preko mrtvih. Poznato, zar ne?

Najimpresivniji danski triler

Zemlja tame (Underverden, Darkland) ove je godine u Danskoj potukla sve rekorde gledanosti, a šuška se i da je najpotentniji danski kandidat za Oscara. „Ovo je najimpresivniji danski triler od Pushera“, „Ovo je je nešto sasvim novo u danskoj kinematografiji. I WOW je“, „Jedan od najboljih filmova 2017., ako ne i najbolji“, ‘tepaju’ mu oduševljeni Danci. Režirao ga je Fenar Ahmad, koji je u ‘elegantnu’ Dansku stigao kao irački izbjeglica, odakle vjerojatno i mračne teme. Zovu ga redateljem u usponu, iza sebe već ima uspješan kratkiš Megaheavy, 2010. prikazan na Berlinaleu u programu Berlinska generacija i laureatiziran od znamenite Danske akademije, kao i dugometražni prvijenac Flow iz 2014., koji je bio u glavnom programu London film festivala. Kritičarska pera hvale Ahmadovu ‘snažnu filmsku viziju’ i ‘izražen osjećaj za vizualno’, kao i talent da iz posve skromnog budžeta i produkcijskih uvjeta iznese i više nego dobar film, dostojan pažnje i gledatelja i filmaške profi scene.  

Iskustvo kako spasiti vlastitog brata koji je upao u nevolje, priznao je Fenar, ‘ostrugao’ je s vlastite kože i ispleo ‘scenarij’. Stoga ne čudi što je glavni protagonist filma Zaid lijepo situiran liječnik koji živi ‘europski san’, a glumi ga Dar Salim (Exodus, Igre prijestolja), koji se za zahtjevnu ulogu podjednako pripremao u ringu kickboxinga i operacijskim salama kardiokirurga. Iz njegova ga ‘života u raju’ usred noći prene brat ‘crnaovca’ koji od njega, iz dubokog očaja i straha pred smrti, traži novac. Zaid nema milosti prema problematičnom bratu, koji je već nakon nekoliko dana pronađen brutalno ubijen. Kako ga žestoko udara grižnja savjesti, Zaid kreće u osvetu, obračun s zloglasnim bandama kopenhageškog podzemlja, i to sve dok život svoje obitelji ne stavi na koncu, a sebe u dvojbu je li cijena osvete rođenog brata ipak previsoka?

Jato novčanica

Satiričnu dramu Slava, koja je nagrađena na Locarno film festivalu, potpisuje bugarski redateljski tandem Kristina Grozeva i Petar Valchanov, koji su međunarodnu pažnju privukli svojim nagrađivanim dugometražnim debijem Lekcija (Lesson) iz 2014., koji je bio prikazan na Toronto film festivalu i San Sebastianu te nominiran za nagradu LUX Europskog parlamenta. Dokumentarni realizam-naturalizam koji je istodobno i fluidan i zagasit te gusta drama s inteligentnim crescendom intenziteta, uglavnom napete ‘igre mačke i miša’ glumaca Stefana Denolyubova i Margite Gosheve, kritičarska zajednica opisuje neobično moćnim te nesvakidašnjim u suvremenoj kinematografiji.  

Bio je jedan sasvim običan dan, a Tsanko Petrov, radnik na željeznici u Bugarskoj, doživio je nešto nevjerojatnije od ukazivanje Gospe same. Pred njegovim je očima zalepršalo jato novčanica, bugarskih leva. Iznenađenje je zamijenio šok, a šok dvojba – što sad, uzeti ih i pobjeći ili nazvati policiju i vratiti ih? Shakespearovsko pitanje biti ili ne biti, Petrov je odlučio ostati pošten čovjek. Iako je prvotno nagrađen lijepim, skupim satom i glađenjem obraza kako je uzoriti građanin svoje domovine, stvari su se ekspresno okrenule naglavačke. (Za)smetao je Juliji Staikovoj, voditeljici odjela za odnose s javnošću u Ministarstvu prometa, koja ga (i njegov slučaj) koristi kako bi se izmaknula korupcijskom skandalu. U tom sumanutom kaosu, Tsanko ne samo da (p)ostaje žrtvom kaosa birokracije, već se mora svojski boriti da vrati svoj stari, a najvažnije, i svoje ljudsko dostojanstvo…  

Nije u šoldima sve, no ova su dva filmska naslova vrijedna užitka mraka kinodvorane i velikog platna, pa čak i ulaznice koju treba p(l)atiti.

U privitku pronađite pressbook oba filma, kao i fotografije na sljedećem linku

https://wetransfer.com/downloads/77dcdca558585c2517009414816c9dfe20170914122227/51af645d0e11b85e1036025319809fda20170914122227/9f62ab T



Nema komentara

Komentari tjedno.hr

Još nema komentara!

Možeš biti prvi sa svojim komentarom.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.